Sałatka z ogórków w pomidorowo- paprykowej zalewie na ostro


Sałatka z ogórków w pomidorowo- paprykowej zalewie na ostro
Wczoraj nazbierałam ogórki i niestety, wiele z nich się już nie nadawało do kiszonych bo były zbyt duże. Postanowiłam przerobić je na sałatki, które się zawsze sprawdzają kiedy nie ma innego alternatywnego dodatku do obiadu i na imprezy.
Zawsze uważam ,ze jak już w samej zalewie ogórki są dobre to po pasteryzacji kiedy wszystko się przegryzie jest rewelacyjne! I tak jest i z tą propozycją

Składanki:

  • 2 kg dużych ogórków
  • 1 średni przecier / 7 dużych łyżek
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
  • 1 łyżeczka słodkiej
  • 7 średnich cebulek
  • 0,5 szklanki octu
  • 0,5 szklanki oleju
  • 0,5 szklanki cukru
  • 2 płaskie łyżki najlepiej domowego kucharka / vegety
  • 2 płaskie małe łyżeczki soli

Wykonanie: Szatkujemy na plastry ogórki, i cebulę w tz. piórka.
W osobnej misce przygotowujemy z reszty podanych składników zalewę. Mieszamy wszystko razem: przecier, ocet, olej, cukier, przyprawy.
Gotową mieszanką zalewamy ogórki i wszystko razem mieszamy. Ja zrobiłam to rękoma aby było prościej.
Odstawiamy ogórki w zalewie na ok. 1,5 godziny. Po tym czasie wkładamy do słoików, dokładnie zakręcamy i pasteryzujemy przez 10 -13 minut

Z przepisu wyszło mi z pięć słoików wielkości widocznej jak na obrazu. Warto również kosztować ogórki po przyprawieniu aby w razie czego móc dodać więcej przypraw wedle naszego uznania :)


Róbmy przetwory - edycja 3

Share:

1 komentarze

Dziękuje za komentarz :)